Category «Seccions»

La pela és la pela

Una frase que ha fet fortuna per a descriure el tarannà mercader dels catalans i que aquests dies ens ha recordat el Sr. Monago amb el seu català castís del “Sitengcuyons” per presentar les seves balances fiscals (o un veritable despropòsit, segons el conseller Mas-Collell). En el fons hi ha la redundància de dir que …

A l’ase que més treballa,
a aquest li donen menys palla

A l’ase que més treballa, a aquest li donen menys palla Torno a aprofitar les propostes de Joan Calsapeu a Ucronies (en aquest cas en l’apartat d’Injustícia). D’alguna manera ho podem lligar també amb allò de Cornuts i pagar el beure. Sempre sembla que qui més treballa i més feina fa, topa amb unes condicions …