Els Minyons fan història a Valls
(Crònica 10/06/2013)
També dissabte a Barcelona, al carrer de Sants, els Castellers de Vilafranca van fer la millor actuació de l’any: van estrenar el 4 de 9 i es van adjudicar la primera tripleta. De sortida van fer el 3 de 9, per acabar amb el 4 de 8 amb l’agulla i el pilar de 6. Els Castellers de Sants van fer el 5 de 8, el 2 de 8 i el 4 de 8. Els Xiquets de Reus hi van portar el 4 de 8 i el 2 de 7 i els Castellers del Poble Sec el 2 de 7.
Ja el diumenge els Castellers de la vila de Gràcia, a Barcelona a les festes del Baix Guinardó, van completar el 2 de 8, el 3 de 8 i el 4 de 8. Els Castellers de Lleida hi van fer el 2 de 7 i els Castellers de Badalona el 3 de 7 amb l’agulla.
Els Castellers de Sabadell, en el seu aniversari, van fer la clàssica de vuit amb l’estrena del 2 de 7. Els Castellers de Sant Cugat i els Marrecs de Salts hi van portar el 4 de 8 i el 2 de 7.
Finalment a l’Arboç en l’aniversari de la colla local, una diada afectada per la pluja, la Colla Vella dels Xiquets de Valls va plantar el 3 de 8 i el 4 de 8. Els Bordegassos de Vilanova van coronar el 2 de 7, la Colla Jove dels Castellers de Sitges va estrenar el 5 de 7 i els Minyons de l’Arboç van fer el 5 de 7.